Lundi : Jazz
Mardi : Electro, IDM, Ambient,
Mercredi : Musique du monde et d'ailleurs.
Jeudi : Musiques expérimentales, Power electro, Harsh noise, drone, doom, dark ambient. country, death-industrial
Vendredi : Pop music
Samedi : Proto-punk, Punk, Post-punk
Dimanche : Musique classique, néo-classique et contemporaine.

dimanche 18 août 2013

Mighty Seed - This Way to the Egress

Excellent.

Dark cabaret, gypsy punk from Bethlehem, PA, USA. They are not too far from the Philadelphia or NYC, mai 2013

“Tyrant” Taylor– Frontman and accordion-reveling extraordinaire! Past street performer to present stage stomper!
Saddle Sarah– Piano-plunker, expert ivory-tickler and fiddler. Egress’ very own resident artist, musical arranger & songstress.
John “Toobie Doo” Wentz–Resident tuba. “Toobie Doo” resides in the far away land of Brooklyn, NY and weaves his brassy bass melodies into the open arms of EGRESS tunes.
Jaclyn “the” Kidd– The Kidd spends most of her time as a spinster of strings—crafting wooden stringed instruments by day and pickin’ for EGRESS on the banjo & mandolin by night.
Joe “Bone” Lynch–Putting the ‘bone’ in trombone, Joe and Napoleon—his horn—mature EGRESS songs with intricate harmonies and tenacious melodies like an old oak barrel does to a fine whiskey.

2 commentaires:

  1. C'est fou, ça donne comme un coup de fraîcheur, avec de vieilles recettes. Ça marche encore (trouvé l'album sur Spoty)
    J'ay étais à cause de l'assemblage: "Dark cabaret, gypsy punk from Bethlehem"
    Surtout pour "Bethlehem"
    C'est plus léger que Tom waits. Que veux tu, Accordéon et bastringue me donne soif, mais aujourd'hui je suis à l'eau. Je ne devrai pas trop écouter ;-)

    RépondreSupprimer
  2. Le Bethlehem m'a également intrigué... La géographie en musique me fascine.
    J'ai du mal avec le dernier Waits... mais je reconnais que là c'est quand même en dessous.

    RépondreSupprimer